Monday, March 12, 2012

INSAN BERNAMA SAHABAT :')

Well, seperti yang kita tahu, tanggal 28.02.2011 aku dengan Lollipop pindah ke SABDA. Walaupun berat hati nak pergi, lagi berat bahu menanggung beban untuk menjadi seorang budak SBP yang dapat  membanggakan keluarga. Memang tak dapat dinafikan, mula-mula tak nak pergi SBP, tapi lama-lama hati tertarik dengan rakan-rakan baru dengan suasana yang baru. Tapi lama-lama kita semakin lupa. Lupa asal usul kita. In this case for me, SMK Tarcisian Convent.

Ye, semestinya kadang-kadang lupa cikgu-cikgu yang dikasihi. Lupa dulu yang cikgu suruh kelas buat Add Math kat astaka. Lupa yang cikgu surh stayback, praktis Choir. Lupa pulak yang cikgu suruh kelas aku bawak beg merata-rata, dari atas ke bawah, sebab tak ada kelas (floating class la katakan). Dan mungkin juga lupa yang cikgu telah banyak berjasa.

Tapi tak pernah sesekali lupa my sahabat.
  •  Ye la, tak kan la lupa yang kita orang pergi keindahan bersamamu sampai nangis-nangis sebab renung mata kawan.
  • Merepek la kalau kata yang aku lupa kita orang selalu pergi rumah 'Si W' untuk buat cupcake, cake and even nasi goreng yang tak ada rasa. 
  • Gila la kalau tak ingat yang kita orang tidur kat luar rumah sampai kena gigit banyak nyamuk, and bakar tempat parking kereta kononnya nak buat barbeque.
  • Memang minta nahas la kalau lupa yang kita orang pergi Yan, Kedah dengan kebenaran Puan Lim  Cikgu X, sampai kena marah sebab pergi on a school day.
  • Tak akan sesekali lupa yang aku dengan 'Si W' makan nasi ayam berkuahkan air gula.
  • Tak pernah lupa memories naik bas and pergi air terjun sama-sama.
And many more memories. Ye aku admit aku malas nak taip. SEBAB BANYAK SANGAT !!

Sebenarnya nak sampaikan kat sini. Sometimes aku dengan Lollipop nampak macam lupa persahabatan kita orang dengan 'Si W' dengan 'Si RF', tapi kenyataannya kita orang sentiasa ingat pasal 'Si W' dan 'Si RF'. Siap tampal gambar kita orang berempat siap simpan gambar kita orang berempat ()Si W, Si RF, Me and Lollipop) dalam loker.

Kita orang sangat sayang persahabatan kita berempat. Kalau ada masa lapang, sembang pasal kenangan yang lalu. Kadang-kadang sebak, rasa nak nangis. Mana taknya, kenal sejak sekolah agama and 'Si W' pulak aku kenal sejak reti merangkak. Tiba-tiba teringat dekat sekolah agama.
  • Time baca al-Quran, tak fokus pun, bersembang je. Bila sampai turn untuk baca, baru kelam kabut tanya orang depan dah sampai mana.
  • Lepas je kelas, especially waktu rehat, pergi main. Waktu rehat sentiasa diisi dengan permainan yang tak membosankan langsung. (Walaupun dah banyak kali main cop tiang, acik kejar, telur busuk. Siap buat game sendiri, Skunk !) 
  • Lepas tu naik van PCM (che.. nama kena dirahsiakan), mesti nak trip yang last sekali sebab nak main panjat pokok.
  • Kelam kabut pakai tudung, sebab kena marah dengan seorang makhluk Allah, sebab panjat pokok.
  • Kutuk "budak banyak award" dalam van.
  • Main belon air tu.
Banyak lah kenangan kita orang. Sampai tak terkata. Hanya Tuhan yang tahu.

So kita orang susun sepuluh jari, minta maaf kalau ada terlaku hati korang. Hati manusia susah nak jaga, tap kita kena ingat, yang manusia mudah lupa. Tapi seriously kita orang minta maaf sebab jarang call 'Si W' dan 'Si RF'. Bukan apa, tapi public phone selalu di-conquer oleh budak junior yang bermaharajalela ingat diorang je yang nak call. Dah lah lama, menjerit-jerit kat public pulak tu. Okay itu different story. And nak minta maaf sebab jarang lepak bergabung (gempak sikit bunyinya) during holidays. Maybe sebab kita orang kesuntukan masa dengan homework yang berpulun-pulun, or maybe sebab kita orang nak luangkan masa dengan family, or maybe sebab bila orang ni free, orang tu pulak tak free or orang tu free, tapi orang ni pulak tak free.

Memang susah, sumpah susah nak jaga hati insan bernama sahabat. Tapi kita orang cuba sedaya upaya. Maybe sebelum ni kita orang tak cukup bagus. So kita orang, Insyaallah akan try lebih untuk memenuhi cita rasa korang. 

Tapi jujur dari hati nurani, kita orang mintak maaf, sebab kita orang dah tak seperti dulu. Tapi orang kata, what doesn't kill you, only makes you stronger. So I think, what separates us, only makes us love each other more. Dan aku nak juga share kat sini yang

UKHUWAH ITU BUKAN TERLETAK PADA PERTEMUAN....
BUKAN PADA MANISNYA UCAPAN DI BIBIR...
TETAPI PADA INGATAN SESEORANG TERHADAP SAUDARANYA DI DALAM DOANYA....-IMAM AL GHAZALI-



Tengok betapa kita sayang korang. Gambar kita yang buruk pun kita post. :') 


Well itu je kut. I LOVE YOU !! (I may not show it, but I really mean it)


P/S Walaupun persahabatan kita dah semakin renggang, aku sentiasa mendoakan agar kita berempat jadi SAHABAT TILL JANNAH. Mestilah semua orang nak orang yang kita sayang masuk syurga sama-sama, baru boleh kata nikmat ukhwah yang kekal abadi.


P/P/S Moga kita berempat dapat 9A+, supaya dapat membanggakan keluarga, and to have a better future :)



No comments:

Post a Comment